Szahírtól Valenciáig

Mivel kb. a szezon felénél járunk és van egy kis időm is, gondoltam leírom a jelenlegi véleményemet arról, hogy látom az idei bajnokságot eddig.

Elsőnek azt kell megjegyeznem, hogy nagyon tetszettek az eddigi versenyek, az első, bahreinin kívül  egyiken se unatkoztam. Eső nélkül is van izgalom, nem vagyunk előzések híján. Az élmezőny viszonylag kiegyenlített, a vezetői vagy stratégiai hibák miatt egyik csapat vagy versenyző tett szert behozhatatlan előnyre. Persze egyre jobban szűkül a végső esélyesek száma, de azért még mindig többeknek van kilátása a vb-re. A magam részéről úgy gondolom, a két legesélyesebb Vettel és Hamilton, de azért Buttont se írnám le és talán még Webber és Alonso is beleszólhat a vb-címért folyó harcba. Ami Webbert illeti, szerintem az ingadozó teljesítménye miatt (emlékezzünk csak, a 2 győzelme előtt sokan már a nyugdíjazásáról beszéltek, és Hamilton Ausztráliában való felöklelése se volt pályafutásának fénypontja) kisebb az esélye, mint Vettelnek. A Ferrari ingadozó teljesítménye Alonso időnkénti hibáival szintén nem egy nyerő kombináció, Massa pedig ugyan nem vét látványos hibákat, viszont csúnyán le van maradva csapattársától.

Az év elején szuperkombinációként beharangozott Mercedes csapat lassan de biztosan süllyed a középcsapatok közé, a gumikkal bajlódó Schumacher és a mostanában kevéssé sikeres döntéseket hozó Brawn nem nagyon tud mit kezdeni a problémákkal. Most már Nagy Kommentátorunk sem emlegeti olyan gyakran a csapatfőnök atomfizikusi múltját. Persze Schumachernek már nem kell bizonyítania, gondolom neki csak az a lényeg hogy vezethessen.

Az év elején nem gondoltam volna, hogy a Renault és a Force India ilyen jó lesz (de azt se, hogy a Sauberek csak néhanapján tudjanak befejezni egy versenyt).

Szeretnék szólni még az új csapatokról: szerintem nem mennek olyan rosszul, mostanra már a megbízhatósággal sincsenek akkora problémáik és igaz, hogy lassabbak, mint a régiek, de nem ez az első év, amikor a sereghajtók több másodperccel lassabbak, mint az elsők – Mansell szerint az ő idejében sokkal rosszabb volt a helyzet. Egyébként a különbség egyre csökken, az év kezdetén az akkori leggyorsabb új autót Glock vezette és majdnem 6 másodperccel volt lassabb az időmérőt megnyerő Vettelnél (a kocsijába az utolsó pillanatban bezuttyanó Chandhok tízzel), míg Európa Nagydíj időmérőn Trulli 3 másodpercet sem kapott Vetteltől és 24. helyre kényszerülő Senna is “csak” öttel maradt le. Ez pedig azt jelenti, hogy a két kommentátorunk által megváltóként várt ún. 107 %-os szabálynak nem lenne eredménye, mivel az új csapatok versenyzői mind elég gyorsak ahhoz, hogy simán átugorják ezt az akadályt. A valenciai időmérőn Vettel leggyorsabb köre 1:37.587 volt, Sennáé 1:42.851, a 107 % feletti körhöz pedig 1:44-es idő kellett volna. (Az sem segített P. László fenti eszmefuttatásán, hogy amikor a 40. kör körül elkezdett panaszkodni az új csapatok lassúsága miatt, azok még csak egy kört kaptak Vetteltől, ami a verseny kétharmadánál egyáltalán nem mondható soknak.) Ha lassan is, de mindhárom csapat fejlődik, idén talán már nem , de jövőre szerintem beérhetik a régi istállókat. (Ja, és azt hiszem, még nem mondtam, de az idei autók közül a Lotust és a Virgint tartom a legszebbnek.)

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s