Best of 2011

Ha már többen összeírtátok az általatok legjobbnak tartott animék listáját, én se maradik ki a jóból. 😀 Alapvetően inkább a sorozatokat próbáltam számba venni, és nem a mozifilmeket, de néhány kategóriánál ez nem sikerült.

Legjobb sorozat: Steins Gate

Ezen nem kell sokat gondolkodnom, a Mahou Shoujo Madoka Magica is nagyon jó volt, de a Steins Gate még annál is jobban magával ragadott.

Legjobb film: Redline (ez se volt nehéz döntés)

Legjobb akció: Broken Blade:

A BB mozifilmek sorozata volt, úgyhogy mind az akció, mint az animáció minősége is ennek megfelelő színvonalú volt.

Legjobb vígjáték: Steins Gate

de a Bakumannak és a Tiger & Bunny-nak is volt sok jó pillanata.

Legjobb dráma: Mahou Shoujo Madoka Magica

Legjobb sci-fi: Tiger and Bunny

A Sternbild városában játszódó történeten kívül most hirtelen csak a Steins Gate jut eszembe, mint sci-fi sorozat, de azt már így is elég kategóriában neveztem meg, mint legjobbat, úgyhogy legyen inkább a Tiger & Bunny.

Legnagyobb pozitív meglepetés: Kamisama Dolls

Nem terveztem, hogy nézni fogom, már féltávnál járhatott a sorozat, amikor dicséreteket olvasva belekezdtem, és nem bántam meg.

Legnagyobb negatív meglepetés (magyarán csalódás): Fractale

Nagyon ígéretesen indult, de egy idő után egyre jobban irányt és célt tévesztett, a rendező láthatóan nem tudta, hogy mit is akar kezdeni az egésszel.

Legjobb animáció/vizuális effekt:

Ha a (sorozatokkal nem egyező költségvetésű) filmeket (Broken Blade és Redline) nem számítom, akkor ide is jöhet a Madoka.

Legjobb opening:

Ebből nem volt egyértelmű kedvencem, de a Fate/Zero-, a Kamisama Dolls-, és a 32. Detective Conan-opening is tetszett.

Legjobb ending: Mahou Shoujo Madoka Magica

Legjobb lány/női főszereplő: Kaga Rin (Usagi Drop)

Ide kívánkozna Minami (Moshidora) és Saber (Fate/Zero) is, de legyen inkább Riné ez a kategória. Ha megkérdeznétek, nem tudnám részletesen kifejteni, hogy miért éppen Rin, úgyhogy kölcsönveszem Leara megfogalmazását: “Mit is mondhatnék rá? Azt, hogy awwwwwwwwwwwwwwwww”

Legjobb fiú/férfi főszereplő: Okabe Rintarou/Hououin Kyouma (Steins Gate)

Kell magyarázni? Persze, hogy nem!

Legjobb lány/női mellékszereplő: Irisviel von Einzbern (Fate/Zero)

Iri egy kedves, aranyos, másokkal törődő, az élet által nyújtott lehetőségeket néha már-már gyermeki lelkesedéssel kiélvező, de mégis komoly, szükség esetén bátor, elszánt nő, aki ha kell, mindent megtesz a hozzá közel állók megvédéséért. Pár rész elég volt ahhoz, hogy megkedveljem.

Mindenképpen megemlítendő még Karahari Kuuko (Kamisama Dolls) is. Nem olyan összetett figura, mint Irisviel: teljesen őrült(nek tűnik), mindent valami elborult módon old meg (de azért megvan a magához való esze). Imádtam az összes jelenetét. Mondhatnám, hogy Kuuko Haruhi felnőtt verziója lenne, de hiányzik belőle az az önzés, a körülötte lévőket elnyomó egoizmus, ami miatt nem vagyok Haruhi fanatikus hívője. Sajnos a sorozat vége felé kissé háttérbe szorult.

Legjobb fiú/férfi mellékszereplő: Rider (Fate/Zero)

Őt is hamar meg lehetett kedvelni, a Fate/Zero sok jó karaktere közül ő az egyik legtöbbet szereplő, határozott, nyugodt, becsületes – a Méltó Ellenfél tökéletes megtestesítője. Ami (legalábbis számomra) ugyanilyen fontos, hogy az ura csicskása megidézője nevelése mellett/alatt rendszeresen hozta a poénokat is.

Legjobb negatív szereplő: benevezhetném a Madoka főgonoszi szerepet betöltő manipulátorát, de azzal lelőném a sorozat egyik nagy spoilerét, úgyhogy jöjjön inkább még egy Fate/Zero-karakter Gilgamesh személyében. Beképzeltsége itt is ugyanolyan epikus méreteket ölt, mint a Fate/stay night alatt (itt is korcsnak és alantas féregnek hív szinte mindenkit :D), de ebben a sorozatban azt is bebizonyította, hogy ő is igen jó mások manipulálásában.

Reklámok

Best of 2011” bejegyzéshez ozzászólás

  1. S;G! /o/

    A Redline-t meg meg kéne végre lessem…

    A Fractale-t pedig osztom. Bár nem lett leg a csalódások kategóriájában, de közel állt hozzá.

    Gilgamesh meg jah, rulz. :3

  2. Steins;Gate és Redline! és még Madoka Magica! 😀
    Nálam JP és Okabe kapta a legjobb férfi karaktert szóval, nyerő…

    Ezek közül a Broken Blade az amit nem láttam.. 😀

    A Kamisama Dolls nálam fordítva, vártam, de csalódás lett a vége..
    Fractale + 1;

    Rider (Fate/Zero) – Nagyon felkapott lett! .. 🙂

    Összevetve jó lista, grat! 😀

    • A Kamisama Dolls végével én sem voltam teljesen megelégedve, Mahiru megjelenésétől kezdett csökkenni a lelkesedésem, de addig nagyon tetszett a sorozat. Összességében 8/10-et adtam rá.

  3. Jó látni, hogy a mostani best of listák mennyire hasonlóak… azt hiszem most már nyugodtan kijelenthetjük, hogy tényleg az S;G volt a legjobb :D.
    Legjobb férfi mellékszereplőnek én is gondoltam először Riderre, de végül “csak” szoros második lett.
    A Tiger&Bunny-t pedig meg kéne már néznem… először el akartam még akkor kezdeni, amikor futott, de végül azóta sem jutottam el odáig.

  4. Tiger&Bunny rám is vár még, illetve a Broken Blade folyamatban van, de a többit én is megtekintettem, és még ha valamit nem is úgy jelöltem a listámon, ahogy pl. Te, a döntésedet meg tudom érteni. 🙂

    Bár azt az egyet nem, hogy hogy lehet Rin riválisa Saber, mint legjobb női karakter… Saber egy teljesen unalmas, és egy érdektelen főszereplő, semmi extrát nem tud nyújtani… Szerintem. De ugye ízlések és pofonok. 🙂 Meg ugye eltérői női/férfi ízlésvilág. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

