Gundam Build Fighters Try

Gundam Build Fighters Try - 11_2
ANIME JA NAI

Hét évvel az előző sorozat (amelyről itt írtam) eseményei után: a Sei egykori iskolájába járó Fumina bajban van: nem csak az látszik reménytelennek, hogy a lány el tudjon indulni a  háromfős csapatoknak szervezett, 19 évesnél fiatalabbaknak kiírt Gunpla-bajnokságon, de taghiány miatt azt az iskolai klubot is a bezárás fenyegeti, amellyel a bajnokságon indulna. (Magyarán ő a klub egyetlen tagja.) Szerencséjére éppen ekkor iratkozik be az iskolába egy hosszas edzés után Japánba visszatérő harcművész, Sekai, és Fuminának sikerül rávennie őt arra, hogy belépjen a klubba. A két fiatal azonnal összebarátkozik, és miután kiderül, hogy Sekai harcművészeti tudása a Gunpla-csatákban is felhasználható, majd Fumina gyerekkori barátját, a Gunpla-meccsekkel egy csúnya vereség után felhagyó Yuumát is rábírja, hogy csatlakozzon hozzájuk, már készülhetnek is a bajnokság selejtezőire.

Gundam Build Fighters Try - 09_3Gundam Build Fighters Try - 09_2Gundam Build Fighters Try - 09_1

A sorozat reményteljesen indult, az első rész minden szempontból nagyszerű volt, de utána sajnos ingadozni kezdett a minőség. Voltak  jó részek, de  sokszor az volt az érzésem, mintha a készítői stábba érkezett új emberek nem értették volna meg, hogy miért is volt olyan népszerű és magával ragadó az előző széria. Kevesebb volt a különféle sorozatokra való visszautalás, hiányoztak az elborult hülyeségek, és a mellékszereplők sem voltak olyan emlékezetesek, mint az elődeik (valamint a 3 tagból álló csapatok küzdelmei túl sok mellékszereplőt eredményeztek). A csatákkal kapcsolatban még egy dolog a hátrányára változott: a GBF alatt egy idő után sok néző után unta azt, hogy Reiji mindig ugyanazzal a technikával fejezte be a meccseit, amire a készítők is felfigyeltek, a sorozat indulása előtt olvastam egy nyilatkozatot, hogy tanultak ebből, és a Try-ban ez máshogy lesz majd. Máshogy is lett: itt Sekai nem egy, hanem legalább 4-5 támadás nevét kiabálja meccsenként, ami persze még jobban az ember agyára ment. A szerelmi szál alakulása is csalódást keltett. Sekai és Fumina már a megismerkedésüktől kezdve nagyszerűen kijöttek egymással, nem sok animét láttam, ahol a két főszereplőre ennyire igaz volt, hogy őket még Isten is egymásnak teremtette, és ahogy a sorozat haladt, úgy mélyült egyre a kapcsolatuk. Féltávnál azonban megállt a fejlődés, és a sorozat közepe táján pár részig úgy tűnt, hogy az új szereplők megjelenésével a Try Sekai és Fumina kapcsolatának kibontakozása helyett hárembe fog átmenni. Szerencsére alighanem forgatókönyvíróék is rájöttek, hogy a háremesdi abszolút nem illik a sorozatba, és pár epizód után fel is hagytak vele, (de Sekai és Fumina között még így se történt semmi).

Gundam Build Fighters Try - 01_10 Gundam Build Fighters Try - 02_2 Gundam Build Fighters Try - 02_6 Gundam Build Fighters Try - 02_7 Gundam Build Fighters Try - 02_8 Gundam Build Fighters Try - 04_3 Gundam Build Fighters Try - 05_2 Gundam Build Fighters Try - 09_6 Gundam Build Fighters Try - 10_1Gundam Build Fighters Try - 10_3 Gundam Build Fighters Try - 10_4 Gundam Build Fighters Try - 10_5 Gundam Build Fighters Try - 17_4

A fentiek ellenére a Try, ha nem is hozza az elődje színvonalát, azért egyáltalán nem egy rossz cucc. Sok izgalmas és szórakoztató része volt, a sorozat elején és közepén is, de különösen a végére össze kapták össze magukat a Sunrise-os hölgyek és urak, az utolsó részek mind nagyon jók voltak. A grafikára ezúttal se volt panaszom (az árnyékokkal továbbra is nagyon jól ügyeskednek), és a mechák dizájnjai között is vannak nagyon ütősek. Külön kiemelném az első openinget, ami kedvenc 2014-es openingem lett.

6/10

 Gundam Build Fighters Try - 19_4 Gundam Build Fighters Try - 12_1 Gundam Build Fighters Try - 22_3 GUNDAM BUILD FIGHTERS TRY-Episode 23_2 Gundam_Build_Fighters_Try_-_22_5

Reklámok

Gundam Build Fighters Try” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Meg is feledkeztem erről a sorozatról, mivel úgy vagyok vele, hogy amíg nem jöttem a Gundam terveimmel “egyenesbe”, addig hanyagolom. De most megleptél… 7 évvel később?? És hol az előző gárda??? ÓÓ, pedig én azt vártam, hogy az ő sztorijukat folytatjuk, mer’ mér’ ne. XD

    Nem hangzik túl jól ez a Try, de majd egyszer megnézem. Mondjuk én az első évadért sem vagyok nagyon oda, de azért nem rossz, kellemes, aranyos, az utalásait pl. imádom, meg a sok gundam-otakuságát. Szimplán a harcok állnak tőlem totál távol, amik bár a franchise velejárói, sosem nyűgöznek le igazán, itt főleg untattak. Bár ez egyéni szoc.prob.

    Thanks az anime ja nai-os képért! 😀 Behaltam rajta!

    • Az eredeti gárda főleg csak említés szintjén van jelen, közülük csak Ral-san és Yuuki kapott fontosabb szerepet (de utóbbi sokszor ellopta a show-t.az új karakterek elől :D). Szerintem a stáb úgy érezhette, hogy Sei-ék csapatából már nagyjából mindent kihoztak, és ezért akarhattak új arcokat a sorozatba. (Bár én szívesen megnéztem volna egy olyan folytatást, ahol Sei és a többiek Reijiék után mennek az Arianra.)

      Én imádtam az első évadot, talán a kedvenc sorozatom volt az elmúlt másfél évből, így a Try ingadozó minősége csalódás volt, de azért még így is sok jó pillanatot volt benne. (Az utolsó részt pl. végigröhögtem.)

      • “Bár én szívesen megnéztem volna egy olyan folytatást, ahol Sei és a többiek Reijiék után mennek az Arianra.”

        Na igen, valami ilyesmire gondoltam én is. De sebaj. Lehet nekem végül így is hasonlóan fog tetszeni, mint az első (vagy legalábbis nem lesz ekkora kontraszt).

        Utolsó rész végigröhögéséhez: Az megközelíti a Fighter G utolsó epjét vagy azért ennyire ne számoljak röhögős Gundam véggel?:D Kis magyarázat: rám jellemzően sajnos a Fighter G-t végiguntam, pedig több dolog is tetszett benne, kezdve Domon karakterével… de összességében nagyon gyengén szerepelt nálam a sorozat. Viszont az utolsó része, hát az valami utánozhatatlan! Máig az egyik kedvenc anime epizódom, így még nem nevettem egy részt sem végig, mint ezt (igazából az előtte való sok-sok részt, már ezért megérte végigkövetni). Zseniális!

      • Nehéz összehasonlítani a kettőt, igazából teljesen másmilyen volt, mint a G vége. A Try “komoly” története tkp. az utolsó előtti részben ért véget, az utolsó rész inkább egy OVA-szerű rész volt, még a Sekiha Love Love Tenkyokennél is jobban a hülyéskedésre mentek rá.

Vélemény, hozzászólás?

